Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Angelica & Johannes - 17 oktober 2010 21:10

Igår var jag och en fd kollega på ett intropass i skivstång.

Passet var på ungefär 1,5timme. Sjukt jobbigt säger jag bara. Min lilla (önskvärt iaf) kropp är inte van att jobba med vikter. Vi gjorde allt från extremt många utfall åt alla håll samt en herrans massa andra övningar. Jag hade tänkt mig att skivstång skulle vara ansträngande för överkroppen och inte så mycket mer, men nu är det ju tyvärr så att man ska jobba mycket med de stackars små (fortfarande önskvärt) benen. Shit vad jag var skakis i benen efter passet.


Jag tänkte inte så mycket mer på det utan på kvällen åkte jag och Johannes ner till stan för att möta upp Maltamannen. Favvisstället Joe Farellis blev det. God mat och goa drinkar! Sedan gick vi vidare till Rio Rio. Salsa, Bachata, Merengue och ett och annat steg reggaeton  

Jag upptäckte att vi är ganska så bra ändå om man jämför med de andra. Dansade en del med andra än Johannes, upptäckte till min glädje att det är lätt att följa dem. Märkte dock stor skillnad på kvaliteten på deras förning.

Kvällen avslutades 04.30 på City Kebab. Mums! Perfekt avsluting på en sjukt bra kväll!! Äntligen kände jag att vi faktiskt kan detta   


Gårdagens övningar har dock resulterat i att jag blivit en 80-årig tant. Shit en sån fruktansvärd träningsvärk jag har! Nu vet jag att skivstång är minst sagt krävande träning.. Fasar för morgondagens bachatakurs. Jag kommer röra mig som 80-åringen jag känner mig som idag, dvs väldigt osensuellt..

Ovido - Quiz & Flashcards