Alla inlägg under mars 2011

Av Angelica & Johannes - 14 mars 2011 20:31

Kom precis på att det ännu en gång var längesen jag skrev här..som vanligt. Kom även på att det känns aningen meningslöst att kalla denna blogg för Salsalife. Vi lever inget vidare salsalife längre, tyvärr. Vi har gått alla kurser som går att gå och Johannes har tappat intresset för det. Jag å andra sidan hade kunnat dansa salsa var dag om jag bara hade fått tillfälle till det. Hoppas på att vi kan ta ett par steg till sommaren på Liseberg. Jag tycker det brukar vara ganska mysigt, massa danssugna och duktiga människor brukar vara där.


J är sugen på att lära sig bugga, vilket jag är lite mindre road av. Tycker visserligen det ser roligt ut när de dansar modern upptempobugg så att säga. Men problemet då är ju att jag vägrar gå och dansa bugg till dansband tillsammans med svettiga gamla gubbar. Salsamusiken är sjukt mycket bättre. Den mår jag riktigt bra av och älskar att lyssna på. Så vi får se hur det blir med den saken. Kanske borde döpa om bloggen till Our bugglife with the old gubbs.


Helgen som var gick alldeles för fort. Kan bero på att var minut var planerad med massa roligheter. I fredags bjöd vi vårt höggravida kompispar på middag. En variant på fredagstacosen fick det bli. Stekt kyckling i chipotlesås med sallad, gurka, majs i tortillasbröd samt en het mango/avokado/chili/lime salsa. Tror maten uppskattades då det bara var tomma skålar kvar.


På lördagen kom ett annat kompispar långväga ifrån...ända från Vallda!

Till dem serverade vi oxfilé med shitakerisotto och knapriga sparris. Det var galet gott måste jag säga. Bra gjort mannen min! Vi avslutade sedan med min farligt nyttiga cheesecake.

Efter maten blev det mellomys till 100%. Johannes hade tagit detta på fullaste allvar och gjort röstsedlar till oss, vilket visade sig vara lättare sagt än gjort att fylla i efter x antal glas vin och drinkar. Vi behöver inte nämna just här vem som vann och vem som kom sist. 


Oj vad mycket tjöt det blev denna gången..lika bra att ta i ordentligt när andan faller på. Nu åter till sofflocket några minuter innan läggdags.

Presentation


Välkomna till vår salsablogg :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards