Alla inlägg under april 2010

Av Angelica & Johannes - 25 april 2010 20:00

Då var det söndag och salsa igen  


Johannes var inte med ikväll, han befinner sig i en buss på väg mot Göteborg från Hemsedal.


Turen var ganska enkel idag, men jag kom aldrig i rätt salsastämning tyvärr. Jag bad en av mina salsabuddies att maila över hans film på turen så att Johannes också kan lära sig den. Så nu är det upp till Johannes att försöka klura ut turen..


Good luck honey!


Filmen återkommer vi med senare i veckan.

Av Angelica & Johannes - 18 april 2010 21:46

Sista turen på kursen. Nästa söndag är det dags för ny kurs, avancerad 2 :)


Turen gick bra idag. Tror dock att den manliga delen av kursdeltagarna gillade turen bäst, vissa hade tjejernas höfter i ett fast grepp.. Salsan är ju en väldigt intim dans, vilket inte alltid uppskattas om man säger så.


Musik: Jaguares - La Negra Tomasa

Av Angelica & Johannes - 11 april 2010 20:30

Då var det söndag igen och ännu en kväll med salsa. Vi lärde oss ingen ny tur, utan det var repetition på de 2 senaste turerna vi lärt oss.


Repetitionen gick väldigt bra för oss båda. Vi fick beröm idag, vilket gör att det känns extra roligt att dansa..

Av Angelica & Johannes - 6 april 2010 09:28

Idag sitter jag och finjusterar på vår blogg. Det finns hur mycket som helst man kan göra med designen. Borde plugga men jag är redan fast och sitter här istället :)


Vår tanke med denna blogg är att inte maniskt uppdatera var dag, utan vi kommer skriva efter varje söndag när vi har dansat salsa. Får helt enkelt se hur länge det håller..


Nu åter till designen!

Av Angelica & Johannes - 5 april 2010 22:31

Mitt i allt påsk och födelsedagsfirande var det dags att åka och lära sig en ny salsatur.


Jag var inte helt nöjd med turen, Johannes var däremot väldigt nöjd :)



Musik: Anthony Cruz - Te Ofrezco

Av Angelica & Johannes - 5 april 2010 22:30




Musik: Tito Rojas - Te Reto

Av Angelica & Johannes - 5 april 2010 22:11

Nu är det dags för vårt första inlägg i vårt nya bloggliv. Videoklippen är mest till för oss själva, för att vi ska komma ihåg turerna och se vad vi behöver ändra på.

Eller så kanske vi inspirerar någon att börja dansa denna fantastiska dans..



Musik: Sexappeal - La Primera Piedra

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna till vår salsablogg :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards