Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Brutet löfte

Av Angelica & Johannes - 7 juni 2011 17:11

Hoppsan..i gårdagens inlägg lovade jag att inte presentera mig som Angelica pedagogen... Hm.. det räknas inte om jag presenterade mig som Angelica, pedagog på I...?? Om det gör det så har jag brutit mitt löfte och ber innerligen om ursäkt för detta  


Då det är en helt ny gruppbostad som ska öppna så är alla helt nya i personalgruppen. Alla hade sin första arbetsdag idag, vilket innebar att det kom en massa lätt förvirrade människor imorse. Den som var mest förvirrad var personen som sa..." jag tror jag ska jobba här, jag vet inte helt säkert" Det är alltså två boenden som ska öppna samtidigt och personalen från båda boendena var på mitt boende idag. Men jag tycker ändå att man borde veta vad stället heter som man ska arbeta på. Det hör till saken att den berörde ska jobba hos mig. Good luck!


Tillbaka till mitt brutna löfte. Jag presenterade mig till en början som Angelica, men när jag sedan hörde att den andra pedagogen sa sitt namn plus titel tänkte jag att jag är inte den som är den..det gäller att passa på..haha! Efter en förvirrad presentationsrunda och rundvisning i huset blev det lite allmänt mingel och förmiddagsfika. Kommunen slår på stort när det gäller   


Sedan kom det en lastbil full med alla våra möbler. Det är riktigt kul att se stället från grunden helt utan möbler. Ett par timmar senare var huset fullpackat med möbler och vi lämnade det och uppackandet av möblerna åt möbelkillarna. Vi åkte till ett annat boende och hade lite möte samt lagade lunch tillsammans. Sedan var det allmänt tjöt ett par timmar till och sedan fick vi åka hem. Helt slut i kroppen och knoppen..


Jag ser med stor glädje fram emot det tuffa projekt vi har framför oss. Det kommer bli en lång sommar då vi ska lära känna alla och arbeta in alla rutiner. Ser redan nu några utmaningar som jag har framför mig   

 
 
Ingen bild

Maggan

9 juni 2011 10:24

Grattis Angelica Pedagogen! Så underbart roligt nu har du fått en titel :)
Skulle fått iväg ett kort till dig men det missade jag såklart så en kommentar får det bli istället. Grattis grattis grattis

Stor Kram och ett varmt lycka till

 
Ingen bild

Maggan

22 juni 2011 11:13

Är så nyfiken! Hur går det på nya jobbet???

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica & Johannes - 11 juli 2011 08:52

Examensdagen kom och flög förbi riktigt fort. Det var en bra dag som startades med champagnefrukost tillsammans med nästan hela klassen. Dock inomhus då det regnade. Men det är min vanliga tur när det kommer till sånt, det öste nämligen ner på min st...

Av Angelica & Johannes - 6 juni 2011 11:42

Nu är det näääära... på torsdag är det dags. Det är nästan så att jag börjat räkna ner timmarna snart     Imorgon ska jag på skakiga men ändå starka ben bege mig till mitt första arbetspass som habiliterinsgpedagog!! I fredags åkte jag till Ingeb...

Av Angelica & Johannes - 17 maj 2011 22:05

Nu var examensarbetet inlämnat för en första granskning. Känns riktigt skönt att kunna släppa det en stund. Nästa vecka ska det vara granskat av klasskamrater och examinator. Hoppas på att de är lika skoltrötta som jag och inte orkar granska det orde...

Av Angelica & Johannes - 18 april 2011 08:08

08.05 i fredags morse fick jag samtalet jag hade hoppats på. I andra änden av luren satt en person som sa att de gillade mig och att de ville erbjuda mig tjänsten som habiliteringspedagog    Så i början av juni, m.a.o direkt efter examen ska jag bö...

Av Angelica & Johannes - 12 april 2011 20:17

Nu börjar det dra ihop sig.. bara 58 dagar kvar till examensdags. Även lediga dagar är inräknade. Känns riktigt bra!   Vi har så smått börjat inleda projektarbetet. Pm är inlämnat, granskning ska ske imorgon och nästa vecka blir det förhoppningsv...

Presentation


Välkomna till vår salsablogg :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards