Alla inlägg under december 2010

Av Angelica & Johannes - 15 december 2010 16:52

Ja då var vi hemma igen...    

Planen var ju att vi skulle vara i Havanna nu och förbereda oss för en natt ute på salsaklubbarna.


MEN!! Planet vi skulle åka med till Amsterdam var trasigt och de var tvugna att flyga hit reservdelar från Amsterdam, för vi svenskar har ju inga sånna bra saker. Så det vi fick veta då var att reservdelarna skulle komma klockan 15.00 Vi skulle egentligen ha åkt 10.35


Efter en stunds väntan fick vi veta att vi skulle gå till bagageutlämningen och hämta vårt bagage för att sen gå ut i incheckningshallen och boka om våra biljetter hos KLM som vi skulle flyga med. När jag tar min väska från bandet ser jag att den har spruckit..går därför iväg och pratar med hur många olika personer som helst om att jag ska få ut ersättning för den. Efter många om och men och extremt dåligt bemötande från personalen så fick jag en kille att skriva en massa papper till mig så jag kunde åka till en väskaffär och välja ut en ny.

Kan tillägga att kön till KLM var sjukt lång och det tog sjukt lång tid att komma framåt i kön.


Idag har jag iallafall kunnat träna på mit bemötande gentemot idiotiska människor. USCH! Jag tackade dock och berömde den sista trevliga killen för väldigt gott bemötande   Plus i kanten till honom.


Det hela slutade med att vi blev ombokade till flyget imorgon bitti 6.25 KLM pröjsar taxi från och till flygplatsen.

Men vad ska vi här hemma och göra? Här finns ingen mat och inget Havanna. Är så sjukt jävla irriterad. Nu får vi bara en kväll i Havanna, första natten kommer vi nämligen fram väldigt sent. Hoppas på riktigt bra kompensation från Apollo när vi kommer hem igen. En ny resa kanske   


Så nu sitter vi alltså här hemma igen... Nya tag inatt! En liten positiv sak är att vi ska flyga samma flyg som min klasskompis, hon ska till Paris med mellanlandning i Amsterdam. Haha det var menat detta   

Av Angelica & Johannes - 14 december 2010 23:14


Om 11timmar och 15 minuter sitter vi på planet, redo med stödstrumpor på..haha

X antal timmar senare befinner vi oss på ovanstående gator   

Ett par timmar senare befinner vi oss på en het salsaklubb   


Efter tre förhoppningsvis intensiva och fantastiska dagar åker vi vidare till Cayo Santa Maria för att bara lata oss i 11 hela dagar.. ÄNTLIGEN!!


Mer uppdatering kommer någon gång 2011!


God Jul till alla er som är kvar här hemma!
Ät lite sill för mig så lovar jag att ta en eller ett par Mojitos för er   


Av Angelica & Johannes - 8 december 2010 18:36

Det är inte roligt att blogga längre. Känner att allt annat tar all min kraft, tid och ork..

Men idag är det iaf exakt en vecka kvar till vi åker!!

Presentation


Välkomna till vår salsablogg :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards