Alla inlägg under februari 2011

Av Angelica & Johannes - 28 februari 2011 09:39

Helgen är över, det är måndag igen, men en sån bra helg jag har bakom mig   


I lördags var vi på Passion för mat mässan nere i Eriksbergshallen. Vi var där redan när de öppnade så då var där inte allt för mycket folk. Det var en riktigt bra mässa med massa fantastiskt god mat att provsmaka. Blev positivt överraskad faktiskt. Mitt i vimlet stöter jag på folk hemifrån. Heberleins som ni kanske  hört talas om hade en monter där. De gör bla väldigt god korv och är kända för sin Förslövssenap.

Vi spenderade 3½ timme på mässan, sen fanns det inte mer att provsmaka... Vi gick x antal varv. Vi handlade också lite smått o gott. En ny wokpanna, en Globalkniv och lite frukt och grönsaker.


På lördagskvällen var det dags för matmys hemma hos min vän och hennes sambo. De hade lagat en väldigt god wok. Många galet glada härliga skratt vid matbordet!! Kvällen fortsatte sedan med vin, öl och klassisk tjejdans   

Det blev en väldigt bra kväll.


Söndagen spenderades inte fullt lika välmående på sofflocket. Hade dock lovat min sambo att jag skulle fixa lunch med det vi inhandlat på matmässan, så det var bara att hålla sitt ord. Men gott blev det.


Nu ny vecka och åter till praktiken!!

Av Angelica & Johannes - 17 februari 2011 16:08

Praktik, träning, äta, sova..praktik, träning, äta sova..praktik, träning, äta sova.. Kort sammanfattning av min vardag just nu.

Av Angelica & Johannes - 7 februari 2011 17:23

Måndag igen och en ny vecka på praktiken. Gör min sista praktikperiod nu, 10 veckor på rättspsykiatriska vårdavdelningen.

Det är en helt ny värld jag har hamnat i, allt är mer eller mindre nytt för mig. Till en början hade jag svårt att se min roll i verksamheten men idag började jag så sakta se mitt behov. Diskuterade detta med handledaren och hon sa att det var det behovet hon också såg men hon hade inte sagt något då hon ville att jag själv skulle se behovet. Fick sedan bekräftelse på att hon trivs med mig där och att hon tycker jag passar in och gör ett bra jobb. Bra start på veckan!


När jag kom hem möttes jag av ett blombud utanför dörren adresserat till mig.

Fick en gigantisk bucket tulpaner (en av mina favoritblommor) med ett väldigt fint kort. Tack än en gång sötnöt! Ännu en mycket bra start på veckan!


Nu kör vi  

Av Angelica & Johannes - 6 februari 2011 12:02

Idag är en sån grå, trist och ledsam dag..önskar att jag bara kunde hoppa över denna dagen. Det är så många tankar som snurrar i mitt lilla huvud. Hur ska jag orka de sista månaderna av min utbildning? Vad händer sedan? Kommer jag få det jobbet jag vill?


Jag avskyr den person jag är nu och har varit de senaste månaderna. Är superkänslig för allt, klarar inte av stress, fixar inte motgångar och är allmänt grubblande hela tiden. Humöret går upp och ner lika snabbt som den snabbaste bergodalbanan. Jag har tur som har en sambo som står ut med mig och stöttar mig oavsett vad. För 5 minuter sedan var jag full av energi och ville möblera om och fixa i vårt hem, men 1 minut senare slogs jag av tankarna och nu sitter jag här helt orkeslös.


Försöker hitta saker att se fram emot men även det känns svårt. Ser fram emot en lördag om ett par helger då vi ska hem till min fina vän och hennes sambo och äta god mat och bara umgås tillsammans. En annan vän och hennes sambo ska också vara med och förgylla kvällen. Tror det kommer bli en riktigt bra kväll med massa gott att dricka. Tur vi har nära hem!


På tal om vännen.. här om dagen fick jag ett jättefint kort på posten från henne där det stod, "tack för att jag får kalla dig min vän" Blev väldigt glad, sånt betyder mycket för mig.


Nu är det dags att försöka hitta energin igen. Det känns lite lättare efter att ha skrivit av mig lite. Ska försöka tänka på allt bra jag har i mitt liv.

Ovido - Quiz & Flashcards