Alla inlägg under juli 2011

Av Angelica & Johannes - 11 juli 2011 08:52

Examensdagen kom och flög förbi riktigt fort. Det var en bra dag som startades med champagnefrukost tillsammans med nästan hela klassen. Dock inomhus då det regnade. Men det är min vanliga tur när det kommer till sånt, det öste nämligen ner på min studentdag också. Efter champagnen gick vi till skolan där klassen under oss hade förberett glassfika, saft och kaffe och roliga lekar. De hade gjort det riktigt fint till oss.


Sen hämtade vår egen privatshaffis Johannes (tack min fina) oss i vår låtsascab och det bar av mot Gunnebo slott där vi åt smaskig mat och fick det efterlängtade kuvertet med examensbeviset    Efter några timmar där åkte vi vidare upp till Kungälv till en klasskompis och firade vidare med god dricka, lite till mat och cigarr.


Hur vi till sist hamnade på Avenyn med skorna i handen tillsammans med stadens alla studenter kan man ju fråga sig !?! En drink på Hardrock fick det bli innan vi gav upp, trötta och nöjda med dagen. För jag har tagit examen, Hurra hurra hurra!


Idag är det 1 månad och 2 dagar sen den dagen. Har börjat så smått på jobbet. Vi saknar fortfarande hälften av våra boende men det känns bra än så länge ändå. Tro det eller ej men jag har hittat en pedagogkollega som är nästan precis likadan som jag när det kommer till struktur och nogrannhet. (Är ej helt säker på att alla andra ser det som en fördel, haha) Hon är riktigt bra och vi kommer väldigt bra överens. Vi är glada att vi har varandra då det som sagt kommer bli en del diskussioner framöver. Hon har även fått i uppdrag att handleda personalen på ett korttids, hon vill ha med mig eftersom jag också vill göra sånt i framtiden. Riktigt bra läge att få prova på tillsammans med henne samt dra lärdom från henne.


Nu åter till min lediga dag   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna till vår salsablogg :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards